Waarom maakt een moderne organisatie de keuze voor outsourcing?

Door Avensus

Veel bedrijven kiezen er tegenwoordig voor om de IT-infrastructuur niet meer zelf te faciliteren en onderhouden, maar om dit in de vertrouwde handen van een externe partner te leggen. Er zijn verschillende redenen waarom een bedrijf deze keuze maakt.  Dit kan bijvoorbeeld een manier zijn om te zorgen voor meer flexibiliteit en efficiëntie, maar outsourcing levert ook financiële voordelen op. De managed IT-services van Avensus kenmerken zich door een intensief partnership. Daarbij worden samen met de klant op maat gemaakte oplossingen voor uw bedrijf uitgekozen.

Ingewikkeld IT-beheer

Steeds meer bedrijfsprocessen verlopen digitaal; of dat nou communicatie is die via een online portaal verloopt, het opslaan van klantinformatie in dossiers of het monitoren van bepaalde organisatorische processen. Daarbij wilt u een optimale beschikbaarheid van uw faciliterende IT-infrastructuur, want deze moet te allen tijde beschikbaar zijn. Eventuele downtime is schadelijk voor uw bedrijfsprocessen en dus voor de continuïteit van de zorgorganisatie. IT-omgevingen worden steeds complexer om te beheren door de groeiende hoeveelheid aan applicaties, data, gebruikers en devices. En dat terwijl er wel steeds meer van de infrastructuur wordt gevraagd.

Tevens verandert regelmatig de regelgeving omtrent IT, compliancy en business processen. Als u de gehele infrastructuur telkens weer wil laten voldoen aan de actuele regels, vergt dat veel tijd en inzet  van uw IT-medewerkers.

Outsourcing

Uw core-business heeft waarschijnlijk uw hoogste prioriteit. Wanneer u de IT van uw bedrijf uitbesteedt aan een gespecialiseerde partij, kan uw personeel zich focussen op de bedrijfsprocessen die dichterbij de kerndiensten staan zoals bijvoorbeeld het ontwikkelen van nieuwe applicaties Bovendien hoeft uw personeel zich niet druk te maken om bijscholing over nieuwe technologische ontwikkelingen, want die kennis is aanwezig bij de externe partij. Outsourcing wordt ook steeds aantrekkelijker wanneer we kijken naar kosten en baten. Vaak is het zelfs duurder om de IT in eigen beheer te houden wanneer organisaties behoefte hebben aan meer flexibiliteit en productiviteit. Bovendien verkleint outsourcing de kans op downtime van uw systemen, omdat specialisten het beheer uit handen nemen en storingen 24 uur per dag kunnen verhelpen.

Waarom Avensus?

Wanneer u besloten heeft uw IT te outsourcen, gaat u op zoek naar de juiste partner. Er zijn voldoende bedrijven te vinden die dit voor u uit handen willen nemen, maar er zijn veel goede redenen om voor Avensus te kiezen. De aanpak van Avensus kenmerkt zich door intensief partnership. Samen met u kijken we naar de behoeften van uw bedrijf op het gebied van IT. Daarbij kijken we naar uw huidige infrastructuur en uw IT-wensen voor de toekomst, maar ook naar de bedrijfsdoelstellingen die u wilt realiseren. Deze informatie gebruiken wij om de juiste, op maat gemaakte oplossing uit te kiezen. Avensus streeft ernaar om een intensieve, vertrouwelijke relatie op te bouwen met haar klanten om zo van toegevoegde waarde te kunnen zijn voor het bedrijfssucces.

Band met de klant, op ieder niveau

Avensus is een middelgrote organisatie in omvang, waardoor de lijntjes tussen onze medewerkers en de klant zo kort mogelijk blijven. Iedere medewerker die te maken heeft met een klant wordt vanaf het begin intensief betrokken bij het klantproces. Bovendien zorgen we ervoor dat er 24 uur per dag, zeven dagen per week mensen klaarstaan om eventuele storingen op te lossen. De ‘klik’ tussen onze medewerkers en de klant is voor ons heel belangrijk. Daarom meten we de tevredenheid van onze klanten regelmatig  in een klanttevredenheidsonderzoek en wordt de dienstverlening continu getoetst met onze customer thermometer. Is een storing op de juiste, meest efficiënte manier verholpen? Hebben we onze klanten op de juiste manier geholpen bij een serviceaanvraag? Deze voortdurende terugkoppeling van en naar onze klanten, helpt ons de beste service te leveren voor uw IT.

Resultaat is een team-effort

Uiteindelijk is het succes bij onze klanten en de eindgebruikers, ook het succes voor Avensus. Wij hopen dat onze klanten tevreden zijn met onze ondersteuning en weten dat ze altijd op ons kunnen rekenen. We zien dat bedrijven hierdoor hun dienstverlening en kwaliteit weten te verhogen en de IT op een hoger level komt te staan. Dat is iedere keer weer een mooi compliment voor Avensus. Door samen te werken en daarin de juiste stappen te zetten die passen bij de organisatie, genieten beide partijen van het behaalde succes.

Wilt u weten wat de Managed Services van Avensus voor u kunnen betekenen? Neem dan contact op via 036-5393100 of info@avensus.nl.

mautic is open source marketing automation